W ramach programu „Aktywnie po zdrowie” pierwszaki z I d wiedzą już, że aktywność fizyczna jest bardzo ważna w życiu każdego człowieka i sport należy uprawiać każdego dnia. Aktywność ruchowa jest podstawowym stymulatorem rozwoju psychosomatycznego człowieka. Rozwija ona dyspozycje związane m.in. z umiejętnościami ruchowymi, zdolnościami motorycznymi, postawą czy zahartowaniem ciała.
W dniu 6 maja 2016 roku uczniowie klas piątych i szóstych wzięli udział w przemarszu ulicami miasta, zachęcając w ten sposób dorosłych mieszkańców Susza i okolic do zostania potencjalnymi dawcami szpiku i komórek macierzystych. Przyłączyliśmy się do akcji Dzień Dawcy Szpiku dla Piotra i Innych zorganizowanej przez Fundację DKMS Wspólnie Przeciw Białaczce.
Czytaj więcej: Dla ciebie to pięć minut, dla kogoś to całe życie
W dniu 5 maja 2016 r. w Suskim Ośrodku Kultury odbył się Gminny Konkurs Recytatorski "Spotkania z Poezją". W eliminacjach udział wzięli uczniowie SP w Suszu, SP w Kamieńcu, SP w Lubnowych, SP w Babiętach Wielkich , SP w Jawtach Wielkich oraz SP w Piotrkowie.
Czytaj więcej: Gminny Konkurs Recytatorski "Spotkania z Poezją" 2016
Kiedy dni stają się coraz cieplejsze i bardziej słoneczne, na drzewach i krzewach pojawiają się pierwsze pączki, a co rano słychać wesoły śpiew ptaków to znak, że cała przyroda budzi się z zimowego snu. Wszyscy cieszą się z nadejścia wiosny! Aby sprawdzić czy Pani Wiosna zawitała już w każdy kątek 9 maja klasy I f (wych. L. Komorowska) oraz I g (wych. A. Zdziebłowska) postanowiły wybrać się do sadu i ogrodu.
Czytaj więcej: "Co wiosną słychać w sadzie i ogrodzie?- lekcja przyrody w klasie I f i I g
Realizując temat "Kto nam pomaga" klasa Ia udała się na wycieczkę do Ochotniczej Straży Pożarnej. Zdobyliśmy dużo ciekawych informacji na temat ciekawej, ale bardzo odpowiedzialnej pracy strażaków i ratowników medycznych.
W czwartek 21 kwietnia klasa II f wybrała się na lekcję do Biblioteki Miejskiej. Uczniowie wysłuchali tam opowiadania o Piotrusiu. Po wysłuchaniu opowiadania dzieci starały się ustalić kolejność wydarzeń oraz określić uczucia towarzyszące głównemu bohaterowi. Uczniowie wykonali przygotowane karty pracy.


W piękny, majowy dzień klasa IIa (wych. Ilona Staręga) wybrała się na wiosenny spacer do sadu, aby podziwiać piękno kwitnących drzew owocowych. Uczniowie oglądali drzewa: jabłoni, grusz, wiśni i czereśni. Dzieci poznały budowę kwiatu oraz w jaki sposób powstaje owoc. Biło miło i sympatycznie.