Smakosze Witamin, czyli uczniowie klasy drugiej b /wych.A.Zdziebłowska/ przystąpili do siódmej edycji projektu „Zdrowo jem, więcej wiem” realizowanego przez Fundację Banku Ochrony Środowiska. Misją projektu jest przywrócenie dzieci do świata zdrowia, sprawności i pogody ducha. To nie lada wyzwanie dla nauczycieli i rodziców, do którego przyłączyła się pierwsza Dama Agata Kornhauser-Duda obejmując projekt honorowym patronatem.
Jak napisali organizatorzy „To był rekordowy etap w historii projektu "Zdrowo jem, więcej wiem" - w kategorii zerówek i klas I sklasyfikowanych zostało ponad 600 zespołów, a w starszej kategorii (klasy II-III) ponad 900”. W starszej kategorii udało nam się zdobyć czterdzieste trzecie miejsce, cieszymy się bardzo i gratulujemy wszystkim uczestnikom. Oto krótki raport z podjętych przez drugoklasistów działań. Nasze działania rozpoczęły się od witaminowych poszukiwań bohaterów z wiersza „Na straganie”, w tym celu odwiedziliśmy stragan miejski , dzięki uprzejmości sprzedawczyni odszukaliśmy bohaterów naszego wiersza. Podczas poszukiwań okazało się, iż wiersz „Na straganie” jest dość znany, ponieważ do deklamowania włączali się inni klienci. Wzmocnieni wiedzą przystąpiliśmy do działań, na początek dokładne nauczenie się tekstu, przeanalizowanie jakie wartości odżywcze kryją się w każdym z bohaterów. Po czym część najprzyjemniejsza stworzenie postaci i nagranie teatrzyku. W kolejnych działaniach każdy z nas przygotował witaminowy zegar, który przypomina o tym, że dbanie o nasze zdrowie jest bezcenne jak czas. Nasze zegary zostały umieszczone na gazetce na holu szkolnym pod hasłem: Odmierzając czas o zdrowie dba każdy z nas. Nasza wiedza zdobyta podczas działań prozdrowotnych przydała nam się przy redakcyjnym opracowaniu pisma: „Skrzatowe witaminowo”. W gazetce pojawiły się wywiady z owocami i warzywami, przepisy. Nie zabrakło rebusów oraz krzyżówek czy żartów. Nasze działania opierają się nie tylko na siedzeniu w szkolnych klasach bardzo lubimy aktywność na świeżym powietrzu. Zaczerpnęliśmy łyk wiedzy na temat zabaw jakie towarzyszyły naszym rodzicom i dziadkom w młodości. Powstały ranking gier wdrożyliśmy w życie na przerwach i zajęciach ruchowych. Z kolegami na świetlicy szkolnej stworzyliśmy grę planszową na straganie, wspólnie zrobiliśmy kostkę oraz planszę. Zasady gry związane były oczywiście z postaciami z wiersza, a na kostce pojawiły się kapusta czy szczypiorek. Zabawa była przednia, w czasie gry i do dnia dzisiejszego wszyscy korzystający ze świetlicy z niej korzystają. Na świetlicy szkolnej powstały również owocowe warcaby, gra rozgrywa się pomiędzy jabłkiem a gruszką. Postanowiliśmy również zrobić owocowo- warzywne gniotki, które sprezentowaliśmy naszym najbliższym. Rodzice zaangażowali się w nasze działania bardzo praktycznie, każdy z nas w domu przygotował smaczny zdrowy posiłek dla całej rodzinki. W celu utrwalenia wiedzy uczniowie wspólnie z rodzicami powtarzali w domu alfabet, dla każdej literki dopasowując jakiś owoc, warzywo czy ćwiczenie gimnastyczne. Tak powstał zdrowy alfabet, który służy jako pomoc dydaktyczna na zajęciach. Smakosze Witamin dziękują wszystkim za pomoc w działaniach i zdrowo pozdrawiają.
https://spsusz.pl/w-szkole/wydarzenia/1922-zdrowo-jem-wiecej-wiem-w-klasie-iib#sigProId0be8b8def1