21 lutego w naszej szkole obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Ustanowienie tego święta miało na celu pomóc w ochronie różnorodności językowej jako dziedzictwa kulturowego. Zatem warto organizować dzieciom taki dzień, w którym główną rolę będą odgrywać „mowa i słowa”.
Celem udziału w konkursie jest kultywowanie dbałości o poprawną polszczyznę, staranną pisownię, kulturę słowa mówionego, nawyku dbania o język ojczysty, bogacenie słownictwa, popularyzowanie wśród dzieci poezji polskiej, promowanie i rozwijanie wyobraźni twórczej oraz kształtowanie i doskonalenie umiejętności plastycznych u uczniów, rozwijanie kreatywności.
Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej wraz z nauczycielami stanęli przed następującymi zadaniami: klasy pierwsze wykonały kolaż literowy, klasy drugie wykonały alfabetyczny pociąg oraz dopisywały wyrazy z trudnością ortograficzną na daną literę zaś klasy trzecie przeczytały wybrany przez siebie wiersz Wandy Chotomskiej z tomu „Podróże na piórze” do tego wyszukiwały w tekstach wierszy powiedzenia, przysłowia i związki frazeologiczne, które wyjaśniali wraz
z wychowawcom oraz wykonywały pracę plastyczną, która zilustrowała dane powiedzenie. Na załączonych zdjęciach widać, że praca sprawiała dzieciom wiele radości i była wspaniałą, udaną zabawą. Uczniowie w ramach obchodów tego dnia mieli możliwość spróbować swoich sił, czytając łamańce językowe.
Trudno było wybrać najlepszą, najładniejszą i pomysłową pracę, dlatego każda klasa otrzymała dyplom za udział w konkursie oraz planszę z zasadami ortograficznymi. Wszystkie klasy wzięły udział w konkursie i wszyscy są zwycięzcami. Pamiętajmy, że język polski należy pielęgnować nie tylko 21 lutego.
https://spsusz.pl/w-szkole/wydarzenia/4610-miedzynarodowy-dzien-jezyka-ojczystego#sigProIdd71364a5e9