Uczniowie klasy III f (wych. Lidia Komorowska) 9 kwietnia rozpoczęli klasowy Projekt „Fasola”, którego celem głównym była obserwacja cyklu życia rośliny. Projekt rozpoczął się od części teoretycznej. W widocznym miejscu w klasie umieszczono zilustrowany graficznie cykl wzrostu fasoli. Po omówionej teorii przyszedł czas na sprawdzenie wiedzy w praktyce. Uczniowie po podziale na grupy i otrzymaniu kart obserwacji przystąpili do pierwszego działania, jakim było posadzenie i opisanie nasion.
Przez kolejne dwa tygodnie każda grupa opiekowała się swoją rośliną i obserwowała kolejne fazy jej wzrostu: pęknięcie łupiny, wzrost korzenia, pierwsze listki. Po zakończeniu obserwacji każda grupa samodzielnie opracowała wnioski: roślina do wzrostu potrzebuje odpowiedniej ilości wody, nasłonecznienia oraz podłoża, po dwóch tygodniach ziarna fasoli zmieniły wygląd i kształt, widoczny był nierówny rozwój roślin, jedne rosły szybciej, drugie wolniej. Podjęty przez klasę projekt miał także uczyć zgodnej współpracy grupie, zmierzającej do osiągnięcia wyznaczonego celu.
https://spsusz.pl/w-szkole/wydarzenia/4317-projekt-fasola-w-klasie-iii-f#sigProIdd9431475fd