Właśnie zakończyliśmy udział w Europejskim Tygodniu Kodowania, który w tym roku trwał od 7-22 października. Akcja ta ma na celu pokazanie wszystkim zainteresowanym, że programowanie jest ciekawe i przydatne, pomaga rozwiązywać problemy, daje okazję do współdziałania w grupie. W przygodę z programowaniem, wraz ze swoimi uczniami, wyruszyli pan Maciej Tur oraz pani Katarzyna Prus, którzy zgłosili i zarejestrowali trzy wydarzenia.
W ramach wydarzenia "Na pokładzie z CodyRoby" uczniowie klasy II b poznali nową grę, dzięki której doskonalili umiejętność kodowania drogi robota o imieniu Robi za pomocą kart. Kodowali z wykorzystaniem gry Kodable oraz pracowali na stronie Code.org realizując zadania tzw. kursu 2. Nie zabrakło tworzenia animacji i gier w aplikacji Scratch Junior oraz zabaw z Ozobotem. Najbardziej zaangażowani otrzymają wkrótce pamiątkowe certyfikaty. Kodowanie to super zabawa.
W ramach wydarzenia "Zabawy z kodowaniem" uczniowie klas II-III pracowali na stronie code.org, próbując wykonać kurs 1 i 2. Natomiast w drugim wydarzeniu uczniowie klas III gimnazjum tworzyli strony internetowe w języku HTML za pomocą programu Notepad++.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z udziałem naszych uczniów oraz krótkiego filmiku z kodowania.
https://spsusz.pl/w-szkole/wydarzenia/4102-europejski-tydzien-kodowania#sigProId733deb1847