Kontynuując przygodę z programem Zdrowe-nietrudne, uczniowie klasy Ib, zastanawiali się niedawno nad problemem znaczenia jakości oświetlenia dla zdrowia. Przypomnieliśmy sobie poznane w ubiegłym roku źródła światła. Czytaliśmy informacje zawarte na opakowaniach żarówek. Porównywaliśmy światło żarówki tradycyjnej, energooszczędnej, halogenowej oraz LED. Sprawdzaliśmy jasność, odczytując podaną liczbę lumenów oraz klasę energetyczną wyrażoną literami. Dobieraliśmy odpowiednią żarówkę metodą prób i błędów.
Już wiemy, z której strony powinna stać lampka podczas naszej pracy przy biurku, pod jakim kątem powinno padać światło. Znamy ćwiczenia relaksujące wzrok oraz produkty spożywcze, które dostarczają naszym oczom odpowiednich witamin. Z ochotą zajadaliśmy kanapki z twarożkiem i szczypiorkiem, który wyrósł w naszej klasie.
Dziękujemy firmie "Kupiec" za pyszne i zdrowe wafle ryżowe:)
#zdrowenietrudne oraz link do strony www.zdrowenietrudne.pl
https://spsusz.pl/w-szkole/wydarzenia/1985-wazne-pytanie-jak-oswietlic-swoje-biurko#sigProId69ab4daa6b