Czcionka:
Kontrast:

Wydarzenia

czytaj

Sport

czytaj

Konsultacje

czytaj

Odsłony: 700
Pin It

IMG 20170210 09135313.02. Klasa II f (wych. Lidia Komorowska) przystąpiła do kolejnego etapu programu edukacyjnego „Zdrowo jem, więcej wiem”. W etapie jesiennym grupa Wita – minki zajęła 187 miejsce na 927 zespołów. Cieszymy się z naszego sukcesu ponieważ był to rekordowy etap w historii programu pod względem uczestniczącej liczby grup. Gratulujemy również kolegom i koleżankom z naszej szkoły, którzy również biorą udział w projekcie i życzymy zapału do dalszej pracy.

Wita – minki w ramach rozgrzewki rozpoczęły od zapoznania się z budową ciała człowieka oraz jego narządów wewnętrznych. Uczniowie wiedzą , gdzie znajdują się: mózg, płuca, serce, wątrobą, żołądek, jelita oraz jaką pełnią funkcję. Podczas zajęć dzieci ustaliły czym jest zdrowie i  jak dbać o dobre samopoczucie całego organizmu. Wita – minki jednogłośnie stwierdziły, że podstawą naszego zdrowia jest RUCH i PRAWIDŁOWE ODŻYWIANIE SIĘ. W związku z tym w przerwach między zajęciami w klasie i siedzeniem w ławce uczniowie korzystają z zabaw na świeżym powietrzu, a jeżeli pogoda nie sprzyja organizują gry i ćwiczenia w sali gimnastycznej. Dodatkowo, aby nigdy nie zabrakło motywacji do zmiany swoich nawyków żywieniowych uczniowie postanowili założyć „Dzienniczki zdrowego odżywiania”. Celem dzienników było mobilizowanie uczniów do sięgania po zdrowe przekąski, ograniczenie spożywania słodkich/gazowanych napojów  oraz słodyczy i jednocześnie doskonalenie techniki pisania, utrwalanie prawidłowego zapisu dat, dni tygodnia i miesięcy. Do rozgrzewki włączeni zostali również rodzice, którzy podczas ostatniego spotkania z rodzicami wykonali dla swoich pociech grę planszową zatytułowaną „Wyścig zdrowia”. Wita – minkom tak spodobał się pomysł z grami planszowymi, że postanowiły zorganizować w klasie dzień gier, a następnie wykonać własne „Zdrowe gry”. Uczniowie samodzielnie dobrali się w grupy, stworzyli plansze i zasady. Dziękujemy również uczniom klasy III b (wych. A. Wierzchowska, D. Ciuruś), którzy podczas lekcji zastępczej zaangażowali się w stworzenie „Małego poradnika zdrowia”. Uczniowie wykonali piękne prace zachęcające do jedzenia warzyw i owoców oraz aktywności fizycznej.

Dzięki podjętym działaniom jesteśmy zmotywowani do realizacji zadań, które czekają na nas w obecnym, zimowym etapie.

sko4

wymiana3

niepodlegla4

wolontariat2

Bez tytulu2

bibl

laboratoria1