W ramach innowacji pedagogicznych realizowanych na terenie szkoły kl.III d, 4 listopada br. uczestniczyła w zajęciach języka migowego pt. „ Paluszki migają”. Uczniowie poznali podstawowe znaki określające zwroty grzecznościowe w języku migowym, zapoznali się również z alfabetem palcowym. Uczniowie doskonale radzili sobie podczas lekcji, bezbłędnie zapamiętując znaki języka migowego.
Jesień to czas, kiedy w sadach i ogrodach dojrzewają owoce i warzywa. Są one nie tylko smaczne i zdrowe, ale posiadają interesujące kształty i przepiękne barwy. Dzieci z klasy I a przyniosły do szkoły warzywa i owoce, z których wyczarowały niesamowite warzywne stworki. Wykazały się swoją pomysłowością i inwencją twórczą. Uczniowie mogli się przekonać, że warzywa i owoce to nie tylko pyszne i zdrowe przekąski, ale również dużo świetnej zabawy.
Bieżący rok szkolny zdecydowanie różni się od wcześniejszych. Pandemia koronawirusa znacznie ogranicza możliwości stosowania niektórych technik, jednak wychowawcy starają się uatrakcyjnić pobyt dzieci w świetlicy. I tak oprócz pomocy w odrabianiu zadań domowych, pogadanek tematycznych czy zabaw ruchowych na boisku szkolnym, dzieci rozwijają swoje pasje poprzez uczestnictwo w zabawach rytmicznych, tanecznych, muzycznych i plastycznych.
Uczniowie klasy 4 b uczestniczą w ogólnopolskim projekcie Inspiruję do nauki, w ramach programu Uniwersytet Dzieci w Klasie, który został objęty patronatem honorowym Ministerstwa Edukacji Narodowej.
W związku koniecznością pozostania w domu biblioteka szkolna zachęca Was do skorzystania z podanych stron, aby mieć możliwość dotarcia do wybranej lektury. Przygotowałyśmy zestaw źródeł, z których możecie skorzystać.
Rozpoczynamy drugi tydzień kształcenia na odległość. Od ubiegłego poniedziałku część zajęć z uczniami od klas czwartych do ósmych odbywa się online za pomocą aplikacji MS Teams. Jednocześnie uczniowie klas 1-3 dzielnie uczęszczają do szkoły przy zachowaniu reżimu sanitarnego.
30 października Dzień Spódnicy Krótka, długa, ołówkowa, plisowana, rozkloszowana, trapezowa, gładka, czy we wzory to jest właśnie spódnica. Trudno uwierzyć, że ta część garderoby początkowo była przeznaczona dla mężczyzn. W epoce lodowcowej była futrzana, w starożytnym Egipcie wyglądała jak słomiana zapaska zawiązywana wokół bioder. Swój niezależny, kobiecy żywot zaczęła wieść dopiero w XIX wieku. Ponieważ jedyną stałą cechą mody jest jej zmienność, dlatego tez spódnica nadal tworzy swoją historię.
CodeWeek to społeczna inicjatywa, w ramach której europejskie państwa konkurują w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem. W tym roku Europejski Tydzień Kodowania trwał od 10 do 25 października. W wydarzeniu brali udział uczniowie klasy II b, którzy w ramach zajęć "Kodowanie na dywanie i ekranie" tworzyli grę zręcznościową z wykorzystaniem aplikacji Scratch Junior. Swoje umiejętności związane z kodowaniem wykorzystaliśmy również pracując z aplikacją Kodable. Nasz udział w CodeWeek został potwierdzony certyfikatem.
O tym, jak ważne jest czytanie i sięganie po lekturę już od najmłodszych lat, nie trzeba nikogo przekonywać w naszej szkole. Nic więc dziwnego, iż po usłyszeniu o nowej ogólnopolskiej akcji wspólnego czytania na przerwie, postanowiliśmy wziąć udział w tak konstruktywnym przedsięwzięciu. Staramy się promować czytelnictwo i zamiłowanie do książek poprzez różne akcje.