Zawsze trzeba pamiętać o zdrowym trybie życia, dlatego też osiemnastego maja uczniowie klasy drugiej b zaproponowali rodzicom komputerową wersję piramidy zdrowia. Rodzice świetnie się spisali w czasie zadań i gier przygotowanych przez p. A.Zdziebłowską oraz p. P.Smułkowskiego. Z dumą obserwowali kolejno wykonywane zadania. Wiele radości przyniosła „zabawa orzechowa” oraz wspólne uzupełnianie „cieni” na piramidzie zdrowia. W czasie gdy przeszliśmy do działań komputerowych, rodzice mogli się przekonać jak sprawnie dzieci operują myszką czy klawiaturą.
Czytaj więcej: Zajęcia otwarte w klasie drugiej b „Komputerowo i zdrowo”
Korzystając z pięknej pogody klasa 4d przeniosła swoją lekcję historii i społeczeństwa w plener, tym bardziej, że tematem lekcji była historia Susza. Zwiedzając miejsca związane z początkami grodziska i miasta oraz poznając historię i przeznaczenie zabytków uczniowie lepiej poznali swoje miasto. Zaciekawieniu przeszłością towarzyszyła niezwykle sympatyczna atmosfera, ponieważ lekcja bez zeszytów i bez książek jest zdaniem uczniów najlepsza. Znajomość przeszłości swojego miasta buduje lokalny patriotyzm i przywiązanie do miejsca z którego pochodzimy lub w którym się wychowujemy.
Stanisław Juchniewicz z klasy III c brał udział w XXXV Eliminacjach Rejonowych Konkursu Recytatorskiego " Spotkania z Poezją" w Iławie. Nie udało się zwyciężyć i przejść do kolejnego etapu. Jednak Stasiu poprzez udział udowodnił, jak wielka jest jego wrażliwość, jak ważna jest sztuka żywego słowa i troska o ojczysty język. Należy pogratulować mu występu.
5 maja klasa IId (wych. K. Hiszpańska) i IIe (wych. G. Górtatowska) wybrała się na całodniową wycieczkę edukacyjną pociągiem do Iławy na dzień otwarty Strażnicy. Dzieci uczestniczyły w zajęciach w straży pożarnej oraz najróżniejszych pokazach, gdzie przypomniały sobie jakie są przyczyny powstawania pożarów, istniejących zagrożeń wynikających z zaprószonego ognia, jak postępować w obliczu niebezpieczeństwa i jak bezpiecznie zachować się w domu i szkole.
Deszcz nie przestraszył uczniów klasy I b, którzy w środę ochoczo wzięli udział w Szkolnych Warsztatach Ogrodniczych z udziałem pana Witolda Czuksanowa. Na szkolnej rabacie posadziliśmy ponad 140 roślin. To było naprawdę niełatwe, ale bardzo ciekawe zadanie. Teraz będziemy obserwować zmiany i podziwiać piękne barwy posadzonych mrozów oraz begonii. Spotkanie zaowocowało również pozyskaniem wielu nowych wiadomości i umiejętności. Rozmawialiśmy o przyrodzie, truflach, rodzajach gleby, potrzebach roślin, rozpoznawaliśmy drzewa, rośliny i krzewy ozdobne. Za zorganizowanie warsztatów serdecznie dziękujemy panu Jarosławowi Siecińskiemu i firmie Kronen.
W maju 10 urodziny obchodzi bohater aplikacji Scratch Junior przeznaczonej do nauki programowania dla dzieci. Dzięki uczestnictwu w programie Mistrzowie Kodowania od września pracujemy z w/w aplikacją tworząc różne gry oraz animacje. Układamy programy, które następnie weryfikujemy, poprawiamy, udoskonalamy tak, by cieszyć się końcowym efektem. Fani kota Scratcha na całym świecie organizują eventy z okazji jego święta.
Czytaj więcej: Scratch Day- czyli 10 urodziny kota Scratcha w klasie I b
29 kwietnia 2017 roku w naszej szkole odbył się uroczysty apel, którego hasłem były Majowe Święta. Przypomniano w nim o Święcie Pracy, Rocznicy Zakończenia II Wojny Światowej . Tematem przewodnim uroczystości była 226. Rocznica Uchwalenia Konstytucji 3 Maja.
Wiosna to idealna pora na sianie i sadzenie, dlatego też uczniowie klasy IIc postanowili założyć ogródek na parapecie. Każdy przyniósł doniczkę, trochę ziemi i nasiona warzyw lub kwiatów. Uczniowie zgłębiali swoja wiedzę przyrodniczą poprzez praktyczne działanie, badanie i odkrywanie. Będziemy pielegnować nasze roślinki i obserwować ich wzrost.
Tematem spotkania będzie zaprezentowanie harmonogramu kolejnych etapów wdrażania reformy:
- Informacja o powołaniu przez MEN Zespołu do spraw wdrażania reformy edukacji oraz powołaniu przez Warmińsko-Mazurskiego Kuratora Oświaty do spraw wdrażania reformy w województwie warmińsko-mazurskim.
- Przedstawienie projektów podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych oraz ramowych planów nauczania dla wszystkich typów szkół, a także przekazanie informacji o minitorowaniu wdrażania podstaw programowych.







