Czcionka:
Kontrast:

Wydarzenia

czytaj

Sport

czytaj

Konsultacje

czytaj

Odsłony: 813
Pin It

DSC04969Klasa If (wych. Lidia Komorowska) przystąpiła do zimowego etapu ogólnopolskiego projektu "Zdrowo jem, więcej wiem", którego tematem przewodnim jest WODA. Głównym celem projektu jest przekazanie uczniom wiedzy na temat znaczenia wody dla człowieka, zwierząt i roślin, a także zachęcenie do zrezygnowania ze słodkich napojów oraz słodyczy na rzecz wody, warzyw i owoców.

Projekt obejmuje realizację 5 zadań. Pierwszym zadaniem było przeprowadzenie lekcji pt. "Pijmy wodę - na zdrowie". Wiele radości sprawiły uczniom przeprowadzone na lekcji doświadczenia. Dzieci wyjaśniły, jak piją rośliny przeprowadzając eksperyment z wodą, atramentem oraz ciętym, białym kwiatkiem. Podczas zajęć dzieci miały okazję zobaczyć przygotowaną przez nauczyciela prezentację na temat „jak piją zwierzęta”, opowiadały także o swoich doświadczeniach i obserwacjach podczas wycieczek do zoo, wyjazdów na wieś, spacerów w parku. Po pokazie zabawiliśmy się w mini kalambury - ochotnicy naśladowali sposoby picia wody charakterystyczne dla różnych zwierząt, pozostali odgadywali o jakie zwierzę chodzi. Aby lepiej zrozumieć rolę wody w organizmie człowieka, z biblioteki wypożyczyliśmy książki związane z budową człowieka. Dowiedzieliśmy się z nich, że nasze ciało w większości składa się z wody oraz w jakich ważnych dla naszego organizmu procesach bierze ona udział. Ustaliliśmy, że aby być zdrowym powinniśmy pić wodę, ale czy każda się do tego nadaje? Ten problem rozwiązaliśmy za pomocą kolejnego eksperymentu. Do wody w kubeczkach dodaliśmy różne składniki (cukier, sól, kwasek cytrynowy), które po rozpuszczeniu były zupełnie niewidoczne. Nie pomogły nawet wykorzystane przez nas lupy, woda wydawała się „czysta”. Dopiero po wypiciu okazało się, że nie każda nadaje się do picia. Nauczycielka wyjaśniła, że należy pić wodę jedynie ze znanego źródła. Aby uświadomić, jakie mogą być konsekwencje picia każdego napoju przypominającego wodę uczniowie obejrzeli bajkę o kropelce pt. ”Kropelka na pustyni”. Największą frajdę sprawiła Wita-minkom zabawa w „produkowanie” wody gazowanej. Mimo, że zabawa była przednia pierwszoklasiści dowiedzieli się, że woda w takiej postaci nie jest dobrym przyjacielem naszego brzuszka. Na podsumowanie tematu lekcji uzupełniliśmy kartę pracy ucznia. Wykonaliśmy pamiątkowe kropelki wody, które są ozdobą klasy.

sko4

wymiana3

niepodlegla4

wolontariat2

Bez tytulu2

bibl

laboratoria1