QUIZ – PLACÓWKI BANKU SPÓŁDZIELCZEGO W SUSZU
19 kwietnia 2012r. odbyła się kolejna impreza ogólnoszkolna polegająca na sprawdzeniu wiedzy o placówkach Banku Spółdzielczego w Suszu.
Wcześniej wychowawcy i opiekun SKO przeprowadzili konkurs w klasach wg załączonego testu i wytypowali po dwóch najlepszych uczniów do III etapu quizu.
TEST – PLACÓWKI BANKU
1. Centrala Banku Spółdzielczego w Suszu mieści się na ulicy ……………………
2.Oddział Operacyjny Banku Spółdzielczego w Suszu jest otwarty w sobotę
TAK / NIE
3.Na ulicy Słowiańskiej 29 mieści się Punkt Kasowy Nr ……., a na ulicy Zacisznej 1
Punkt Kasowy Nr …….
4.Oprócz Susza Punkt Kasowy znajduje się jeszcze w …………………….,
a oddziały w ………………………………. i ………………………………….
5.Wymień 3 usługi elektroniczne naszego banku: ……………………………….,
…………………………………….. i …………………………………………..
Właściwe odpowiedzi to:
1. Centrala Banku Spółdzielczego w Suszu mieści się na ulicy PIASTOWSKIEJ.
2.Oddział Operacyjny Banku Spółdzielczego w Suszu jest otwarty w sobotę
TAK / NIE
3.Na ulicy Słowiańskiej 29 mieści się Punkt Kasowy Nr 1, a na ulicy Zacisznej 1
Punkt Kasowy Nr 2
4.Oprócz Susza Punkt Kasowy znajduje się jeszcze w MYŚLICACH,
a oddziały w KISIELICACH i STARYM DZIERZGONIU.
5.Wymień 3 usługi elektroniczne naszego banku: np.: INTERNET BANKING, SMS BANKING, KARTY PLATNICZE, HOME BANKING, BANKOFON.
Konkurs niespodzianka dotyczy rozpoznawania – o jakim banknocie jest mowa?
Poszczególne klasy reprezentowali:
kl. Ib – Pyrzanowski Tomasz i Stańczyk Michał
kl. IIb – Gugała Zuzanna i Malinowski Mateusz
kl. IIc – Pohlid Agata i Tyburska Daria
kl. IId – Goryński Szymon i Prus Jan
kl. II e – Socha Natalia i Ziętarska Monika
kl. IVd – Szagała Patrycja i Wargosz Kornelia
kl. Va – Paliński Maciej i Giruć Izabela
kl. Vb – Wiśniewska Patrycja i Deszczak Aleksandra
kl. Vc – Seroka Klaudia i Gorzka Sandra
kl. VIc – Kriger Katarzyna i Cieszyńska Karolina
QUIZ III
1. Jaka placówka banku jest przedstawiona na pokazywanym zdjęciu?
A/ Oddział w Kisielicach
B/ Punkt Kasowy w Myślicach
C/ Centrala Banku Spółdzielczego w Suszu
D/ Oddział w Starym Dzierzgoniu
2. Punkt Kasowy Nr 2 w Suszu mieści się na ulicy:
A/ Zacisznej
B/ Piastowskiej
C/ Słowiańskiej
D/ Al. Wojska Polskiego
3. Na zdjęciu przedstawiony jest:
A/ Oddział w Starym Dzierzgoniu
B/ Oddział w Kisielicach
C/ Punkt Kasowy w Myślicach
D/ Punkt Kasowy Nr 1 w Suszu
4. Punkt Kasowy Nr 1 w Suszu mieści się na ulicy:
A/ Zacisznej
B/ Piastowskiej
C/ Słowiańskiej
D/ Al. Wojska Polskiego
5. Oddział w Kisielicach jest na ulicy:
A/ Al. Wojska Polskiego
B/ Zalewowej
C/ Polnej
D/ Słowackiego
6. Proszę podpisać przedstawione na zdjęciach placówki banku:
Zdjęcie nr 1 to Punkt Kasowy Nr 1 w Suszu
Zdjęcie nr 2 to Oddział w Kisielicach
Zdjęcie nr 3 to Punkt Kasowy Nr 2 w Suszu
Zdjęcie nr 4 to Oddział w Starym Dzierzgoniu
Zdjęcie nr 5 to Oddział Operacyjny Banku Spółdzielczego w Suszu
Po pierwszej części naszego quizu prowadzi klasa Vb.
Wyniki po 3 etapach:
nr. pyt | kl. IB | kl. IIB | kl. IIC | kl. IID | kl. IIE | kl. IVD | kl. VA | kl.VB | kl. VC | kl. VID |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
2 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 |
3 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
4 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
5 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
6 | 3 | 0 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 |
razem | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 10 | 10 | 10 | 7 | 7 |
z I i II
etapu
|
18 | 19 | 20 | 20 | - | 28 | 29 | 30 | 29 | 24 |
razem | 23 | 22 | 25 | 25 | 4 | 38 | 39 | 40 | 36 | 31 |
1 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
3 | 4 | 4 | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
razem | 37 | 34 | 33 | 38 | 19 | 53 | 53 | 54 | 50 | 46 |
DRUGA CZĘŚĆ NASZEGO QUIZU BĘDZIE
JUŻ DOTYCZYŁA INNYCH ZAWODNIKÓW.
Prosimy kolejne pary z poszczególnych klas:
Poszczególne klasy reprezentowali:
kl. Ib – Ruchowski Kacper i Wojciechowska Marika
kl. IIb – Gugała Zuzanna i Malinowski Mateusz
kl. IIc – Kawicki Jakub i Michałowski Damian
kl. IId – Mazurowska Agata i Połeć Kamila
kl. II e - Socha Natalia i Ziętarska Monika
kl. IVd – Markuszewska Wiktoria i Dybich Julia
kl. Va – Matyka Agnieszka i Osowski Arkadiusz
kl. Vb – Naworski Mateusz i Stańczyk Dawid
kl. Vc – Kozikowska Emilia i Goryński Miłosz
kl. VIc – Sołowiński Paweł i Jurkiewicz Damian
Quiz polegał na odgadnięciu – „ o jakim banknocie jest mowa?”
Żeby podnieść emocje wprowadzamy trochę inne zasady. Zanim zaczniemy…
PYTANIA Z NAGRODAMI DLA WIDOWNI:
- Czy ktoś z widowni wie jakie nominały mają polskie banknoty?
- Co to jest awers, a co to jest rewers?
- Jakie nominały mają nasze monety?
Przechodzimy już do właściwej części konkursu. Ja będę czytała po jednym zdaniu dotyczącym wybranego banknotu: 200 zł, 100 zł, 50 zł, 20 zł lub 10 zł.
Jeżeli któraś z klas wie o jakim banknocie mówię zapisuje to na kartce i podnosi rękę – wtedy podejdę i sprawdzę poprawność odpowiedzi. Jeżeli okaże się, że klasa nie ma racji czytam kolejne zdanie i sytuacja się powtarza.
Odgadnięcie po pierwszym zdaniu to 5 punktów, po drugim 4 punkty,
po trzecim 3 punkty, po czwartym 2 punkty i po piątym 1 punkt.
Bardzo proszę widownię, by nie podpowiadała, gdyż wtedy daną drużynę zdyskwalifikujemy. Przygotowałam opisy wszystkich pięciu banknotów, ale wybrane przez widownię zostaną tylko trzy. Uwaga!
Pierwszy banknot:
1.Banknot w kolorystyce ciemnobrązowo-zielonej. Wymiary: 120 × 60 mm.
2.Awers banknotu: w centralnej części portret pewnego władcy ochrzczonego w 966r.
inspirowany ryciną Jana Matejki.
3. Rewers banknotu: w centralnej części denar – srebrna moneta bita przez wcześniej
wymienionego władcę.
4.W lewym dolnym rogu kwadrat.
5.Zabezpieczenia:
- znak wodny: portret księcia Mieszka I,
- nitka zabezpieczająca: powtarzający się napis składający się z oznaczenia
„10 zł” oraz jego odbicia lustrzanego.
Drugi banknot:
1.Banknot pozostawiony w kolorystyce fioletowo-różowej. Wymiary: 126 × 63 mm.
2.Awers banknotu: w centralnej części portret pierwszego króla koronowanego
w 1025r. inspirowany ryciną Jana Matejki.
3.Rewers banknotu: w centralnej części denar – srebrna moneta z okresu panowania
pierwszego króla Polski. Po lewej stronie wizerunku monety, romański kościół
św. Mikołaja w Cieszynie.
4.W lewym dolnym rogu okrąg.
5.Zabezpieczenia:
- znak wodny: portret Bolesława I Chrobrego,
- nitka zabezpieczająca: powtarzający się napis składający się z oznaczenia
„20 zł” oraz jego odbicia lustrzanego.
Trzeci banknot:
1.Banknot w kolorystyce granatowo-niebieskiej. Wymiary: 132 × 66 mm.
2.Awers banknotu: w centralnej części portret króla, który zastał Polskę
drewnianą, a zostawił murowaną, inspirowany ryciną Jana Matejki.
3.Rewers banknotu: w centralnej części wizerunek orła z pieczęci majestatycznej
tego Wielkiego króla, poniżej insygnia królewskie – jabłko i berło.
4.W lewym dolnym rogu romb.
5.Zabezpieczenia:
- znak wodny: portret króla Kazimierza III Wielkiego,
- nitka zabezpieczająca: powtarzający się napis składający się z oznaczenia
„50 zł” oraz jego odbicia lustrzanego
Czwarty banknot:
1.Banknot w kolorystyce zielono-oliwkowej (strona przednia) i ciemnozielono-
oliwkowej (strona tylna). Wymiary: 138 × 69 mm.
2.Awers banknotu: w centralnej części król znany z bitwy pod Grunwaldem,
inspirowany ryciną Jana Matejki.
3.Rewers banknotu: w centralnej części wizerunek orła z herbu tego króla, poniżej
skrzyżowane dwa nagie miecze, hełm i płaszcz Krzyżacki.
4.W lewym dolnym rogu równoramienny krzyż.
5.Zabezpieczenia:
- znak wodny: portret króla Władysława II Jagiełły,
- nitka zabezpieczająca: powtarzający się napis składający się z oznaczenia
„100 zł” oraz jego odbicia lustrzanego.
Piąty banknot:
1.Banknot w kolorystyce: żółto-oliwkowej (strona przednia), brązowo-oliwkowej
(strona tylna). Wymiary: 144 × 72 mm
2.Awers banknotu: w centralnej części portret pewnego Starego króla, inspirowany
ryciną Jana Matejki.
3.Rewers banknotu: wizerunek orła przeplecionego literą „S” w sześcioboku
z Kaplicy Zygmuntowskiej katedry na Wawelu.
4.W lewym dolnym rogu równoramienny trójkąt.
5.Zabezpieczenia:
- znak wodny: portret króla Zygmunta I Starego,
- nitka zabezpieczająca: powtarzający się napis składający się z oznaczenia
„200 zł” oraz jego odbicia lustrzanego.
ZAJĘCIA DOTYCZĄCE PIENIĘDZY, BANKÓW I OSZCZĘDZANIA
W miesiącu marcu i kwietniu 2012r., oszczędzające klas uczestniczyły w zajęciach dotyczących następujących tematów:
1. „Nasza klasa, czyli świat pieniędzy, banków i oszczędności”
2. „Mój sposób na oszczędzanie”
Celem zajęć była promocja idei oszczędzania poprzez zabawę oraz wyjaśnienie podstawowych pojęć, jak: PIENIĄDZ, OSZCZĘDZANIE,
energii i oszczędzanie pieniędzy.
Cele poznawcze:
• Poznanie funkcji i roli pieniądza. Poznanie przyczyn, dla których warto Oszczędzać. Poznanie roli banku jako instytucji finansowej.
• Poznanie korzyści z oszczędzania pieniędzy. Pobudzenie kreatywności w zakresie sposobów na oszczędzanie. Ukazanie roli banku jako
instytucji pozwalającej na oszczędzanie.
Cele wychowawcze:
• Uświadomienie wartości pieniędzy, kształtowanie umiejętności oszczędzania.
Korzyści dla ucznia:
• Rozwijanie rozumienia i definiowania pojęć związanych z bankowością, pieniądzem i oszczędnościami.
• Kształcenie umiejętności oszczędzania. Zrozumienie, że oszczędzanie służy bardziej racjonalnemu korzystaniu z zasobów finansowych i
naturalnych.
Korzyści dla nauczyciela:
• Przeprowadzenie lekcji ułatwi realizowanie programu wychowawczego związanego z kształceniem postaw prospołecznych oraz wzmocnieniem wytrwałości w dążeniu do celu.
• Przeprowadzenie lekcji ułatwi również realizowanie programu wychowawczego związanego z kształceniem umiejętności planowania i bycia odpowiedzialnym za siebie i swoje środowisko.
Korzyści dla szkoły:
• Wyjaśnienie uczniom idei oszczędzania wzmocni wychowawczą rolę szkoły w kształtowaniu postawy szacunku dla dóbr materialnych i zasobów naturalnych ziemi oraz bycia świadomym konsumentem.
Po zajęciach powstały wystawy prac dotyczące powyższych tematów.