Czcionka:
Kontrast:

Wydarzenia

czytaj

Sport

czytaj

Konsultacje

czytaj

Odsłony: 874
Pin It

20190221 11125521 lutego w naszej szkole obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Ustanowienie tego święta miało na celu pomóc w ochronie różnorodności językowej jako dziedzictwa kulturowego. Zatem warto organizować dzieciom taki dzień, w którym główną rolę będą odgrywać „mowa i słowa”.

         Celem udziału w konkursie jest kultywowanie dbałości o poprawną polszczyznę, staranną pisownię, kulturę słowa mówionego, nawyku dbania o język ojczysty, bogacenie słownictwa, popularyzowanie wśród dzieci poezji polskiej, promowanie i rozwijanie wyobraźni twórczej oraz kształtowanie i doskonalenie umiejętności plastycznych u uczniów, rozwijanie kreatywności.

         Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej wraz z nauczycielami stanęli przed następującymi zadaniami: klasy pierwsze wykonały kolaż literowy, klasy drugie wykonały alfabetyczny pociąg oraz dopisywały wyrazy z trudnością ortograficzną na daną literę zaś klasy trzecie przeczytały wybrany przez siebie wiersz Wandy Chotomskiej z tomu „Podróże na piórze” do tego wyszukiwały w tekstach wierszy powiedzenia, przysłowia i związki frazeologiczne, które wyjaśniali wraz
z wychowawcom oraz wykonywały pracę plastyczną, która zilustrowała dane powiedzenie. Na załączonych zdjęciach widać, że praca sprawiała dzieciom wiele radości i była wspaniałą, udaną zabawą. Uczniowie w ramach obchodów tego dnia mieli możliwość spróbować swoich sił, czytając łamańce językowe.

         Trudno było wybrać najlepszą, najładniejszą i pomysłową pracę, dlatego każda klasa otrzymała dyplom za udział w konkursie oraz planszę z zasadami ortograficznymi. Wszystkie klasy wzięły udział w konkursie i wszyscy są zwycięzcami. Pamiętajmy, że język polski należy pielęgnować nie tylko 21 lutego.

sko4

wymiana3

niepodlegla4

wolontariat2

Bez tytulu2

bibl

laboratoria1

Galeria wyjazdów na basen

Szkoła niepodległej

niepo