Maciej baner 1200x240new

pizap.com15403973896521Za nami kolejny miesiąc matematycznej przygody w ramach realizowanego w naszej szkole projektu „Różne oblicza tabliczki mnożenia” finansowanego przez mBank (program grantowy mPotega). W październiku postawiliśmy na nowe technologie. W dobie komputerów i aplikacji mobilnych nie sposób pominąć oferty online, tym bardziej, że daje ona wiele możliwości i pozytywnych emocji, a te sprzyjają zdobywaniu i utrwalaniu nowych umiejętności. Poznaliśmy liczne aplikacje i portal SuperTeacherTools.

Nasza grupa projektowa wykorzystując narzędzia do tworzenia i przeprowadzania interaktywnych gier, przystąpiła do opracowywania quizów matematycznych dla swoich rówieśników. Zadanie nie było łatwe, ale okazało się, że dla kreatywnych matematyków nie ma rzeczy niemożliwych. Korzystając z bardzo popularnych w edukacji aplikacji Kahoot oraz Quizziz uczniowie klas ósmej i siódmej przygotowali kilka matematycznych quizów, które sprawdzały rachunek pamięciowy, pojęcie wielokrotności oraz znajomość cech podzielności i kolejności wykonywania działań.

Nigdy wcześniej podczas sprawdzania umiejętności matematycznych nie towarzyszyło nam tyle emocji. Podczas zajęć matematyki, uczniowie klas V, VII oraz VIII mogli zmierzyć się z zadaniami przygotowanymi dla nich przez rówieśników. Mamy nadzieję, że przeprowadzone przez nas lekcje przyczyniły się do popularyzacji aplikacji, które sprzyjają nauce matematyki. Temu tematowi poświęciliśmy również tablicę informacyjną, na której promujemy między innymi aplikacje Math Duel, Math Pieces, Math x Math.

Kto powiedział, że nauka musi być nudna?

Vinaora Visitors Counter

Powered by JS Network Solutions