Maciej Tur baner 1200x240n

1Uczniowie klasy III f (wych. Lidia Komorowska) 9 kwietnia rozpoczęli klasowy Projekt „Fasola”, którego celem głównym była obserwacja cyklu życia rośliny. Projekt rozpoczął się od części teoretycznej. W widocznym miejscu w klasie umieszczono zilustrowany graficznie cykl wzrostu fasoli.  Po omówionej teorii przyszedł czas na sprawdzenie wiedzy w praktyce. Uczniowie po podziale na grupy i otrzymaniu kart obserwacji przystąpili do pierwszego działania, jakim było posadzenie i opisanie nasion.

Przez kolejne dwa tygodnie każda grupa opiekowała się swoją rośliną i obserwowała kolejne fazy jej  wzrostu: pęknięcie łupiny, wzrost korzenia, pierwsze listki. Po zakończeniu obserwacji każda grupa samodzielnie opracowała wnioski: roślina do wzrostu potrzebuje odpowiedniej ilości wody, nasłonecznienia oraz podłoża, po dwóch tygodniach ziarna fasoli zmieniły wygląd i kształt, widoczny był nierówny rozwój roślin, jedne rosły szybciej, drugie wolniej. Podjęty przez klasę projekt miał także uczyć zgodnej współpracy grupie, zmierzającej do osiągnięcia wyznaczonego celu.

Vinaora Visitors Counter

Powered by JS Network Solutions