Maciej Tur baner 1200x240n

Na korytarzu szkolnym na krótko zagościła wystawa gier planszowych „EKOGROSIK NA TROPIE BANKU”.

1

 

Obawialiśmy się o utratę niektórych elementów, a wiadomo, że gdy czegoś w grze brakuje, to nie zawsze się da w nią zagrać.

 A oto przykłady  instrukcji:

EKO- ŁOWCY FORTUNY

W skład gry wchodzą: przestrzenna plansza do gry, pionki z miejscem na żetony, kostka, żetony z nominałem (znajdują się w KASIE),  koło z dodatkowymi zadaniami.

Gra przeznaczona dla 2 do 4 osób. Grę rozpoczyna gracz, który wyrzuci 6 na kostce.

Gracze przesuwają się o tyle pół ile wypadnie na kostce. W przypadku gdy pionek ustanie na polu z monetą, gracz pobiera z KASY żeton o takim samym nominale i wkłada na swój pionek. Jeżeli gracz stanie na polu czarnym, kręci kołem i odczytuje zadanie z koła – postępuje zgodnie z poleceniem. Gra kończy się gdy wszyscy uczestnicy dotrą do mety czyli BANKU. Wygrywa gracz, który uzbiera największą kwotę. Zadania z koła: Są Twoje urodziny odbierz od każdego gracza po 1zł.; Wygrałeś los na loterii przechodzisz 3 pola do przodu; Po drodze do BANKU napotkałeś sklep, tracisz jedną kolejkę; BANKRUT- tracisz wszystkie pieniądze; Znalazłeś sakiewkę ze złotem, rzucasz jeszcze raz; Zapomniałeś portfela, cofasz się o 3 pola.

2

 

NAZWA GRY:

EKO- GROSIK NA TROPIE BANKU

PRZEBIEG  GRY:

GROSIK W TROPICIELSKICH OKULARACH MA DO WYKONANIA MISJĘ, KTÓRA POLEGA NA JAK NAJSZYBSZYM DOTARCIU DO BANKU. PIĘCIU GRACZY WCIELA SIĘ W POSTAĆ GROSIKA. WYRUSZAMY Z MENNICY I STARAMY SIĘ DOTRZEĆ JAK NAJSZYBCIEJ DO BANKU.

ZASADY GRY:

  1. RUSZASZ Z MENNICY PO WYRZUCENIU NA EKOKOSTCE1 GR.
  1. KOLEJNE RZUTY WSKAZUJĄ ILOŚĆ PÓL JAKIE POKONUJESZ, JEŚLI STANIESZ NA ZIELONYM POLU zielony.png, TRACISZ KOLEJKĘ, PONIEWAŻ UDAJESZ SIĘ NA ZAKUPY.
  1. JEŻELI STANIESZ NA PRZEJŚCIU DLA PIESZYCH I PODASZ POPRAWNIE ZASADY PRZECHODZENIA PRZEZ JEZDNIĘ, MOŻESZ RUSZAĆ DALEJ. BRAK CZY ZŁA ODPOWIEDŹ POWODUJE , ŻE COFASZ SIĘ O 5 PÓL.
  1. POLE NIEBIESKIEniebieski WSKAZUJE , ŻE GROSIK ZAGOŚCIŁ  W PARKU, JEŻELI W FONTANNIE UDA CI SIĘ ZNALEŹĆ WŚRÓD KOLEGÓW GROSIKA „HYBRYDĘ”, ZYSKUJESZ DODATKOWY RZUT. /LOSUJESZ MONETY Z FONTANNY PAMIĘTAJ, ABY ZAMKNĄĆ  OCZY / .
  1. WYGRYWA GROSIK, KTÓRY PIERWSZY DOTRZE DO BANKU ORAZ ODPOWIE NA PYTANIE 1 ZŁOTY TO …….. GROSZY ! BRAWO!!!

ŻYCZYMY UDANEJ ZABAWYJ

NASZA GRA JEST EKO: PLANSZA WYKONANA JEST Z PODKŁADKI KUCHENNEJ, PUDEŁKA PO ZAPAŁKACH TO BUDYNKI, KORKI  TO PIONKI, FUNKCJE MONET TWORZĄ ODBITE PRAWDZIWE MONETY/W TYM HYBRYDA/ , FONTANNA I DRZEWA WYKONANE SĄ Z MAKULATURY ORAZ ZAPAŁEK, TAK JAK I KOSTKA, NA KTÓREJ KROPKI ZASTĄPIONE SĄ ODBITYMI GROSIKAMI. KAŻDY W DOMU MOŻE TAKĄ GRĘ WYKONAĆ, DOBRZE SIĘ PRZY TYM BAWIĄC ORAZ DBAJĄC O NASZĄ PLANETĘ.

AUTORZY : UCZNIOWIE KLASY IIIB SP SUSZ

3

Vinaora Visitors Counter

Powered by JS Network Solutions